Jesteś tutaj: Start
Nasza szkoła/placówka bierze udział w projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Widać na bardziej, bo szczęśliwie szkoła posiada ploter formatu A1, więc wydruk plakatu na drzwiach praconi komputerowej mocno przykuwa uwagę uczniów.
Nasze społeczeństwo jest przesiąknięte wpływami innych kultur, chociażby od strony gastronomicznej.
Zajadamy się potrawami z różnych kręgów kulturowych, a mało kto wie coś więcej na temat państw, z których one pochodzą. Ignorancja i słabe zaznajomienie sie z kulturą i historia innych krajów wpływa na stereotypowe postrzeganie mniejszości narodowych przez część polskiego społeczeństwa.
Projekt LingUins realizowany przez uczennice naszego liceum Natalię Omelan i Weronikę Zielińską ma pomóc w tej sprawie, uczennice z klasy 3e stworzyły projekt, którego celem jest edukowanie ludzi na temat dziedzictwa kulturowego krajów mniej znanych i nie tylko. Osoby zapoznające się z kulturą danego kraju będą wstanie określić jakie różnice kulturowe zauważają ale również zwrócą uwagę na podobieństwa które łączą zarówno ludzi jak i kultury.
Poniedziałek 7 marca 2022r. „pokolorowaliśmy” na niebiesko i żółto, zgodnie z barwami na fladze Ukrainy. Ogrom strat, które ponoszą nasi wschodni sąsiedzi jest niewyobrażalny. Z potrzeby serca uczniów i nauczycieli przeprowadziliśmy szkolną zbiórkę dla Ukrainy. Zrobiliśmy to na dwa sposoby: zebraliśmy pieniądze oraz potrzebne produkty.
Z tej okazji przygotowany został koncert tematyczny, w którym szkolni wokaliści zaprezentowali piosenki po ukraińsku, angielsku i polsku. Na początku koncertu odśpiewany został hymn ukraiński przez Magdalenę Biłas 1d, Darię Muraszko, Michała Muraszko 3f oraz Piotra Stołycia 2b.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.
Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury, oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki jako Operatora Priorytetu 3.
II Liceum Ogólnokształcące w Elblągu, w ramach priorytetu 3. : Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych, otrzymało wsparcie finansowe w wysokości 12 000 zł. Całkowity koszt realizowanego w szkole projektu wynosi 15 000 zł.
Celem programu jest zakup nowości wydawniczych, wyposażenia i sprzętu komputerowego do biblioteki szkolnej a także realizacja działań promujących czytelnictwo.
Poniedziałek tj. 7 marca 2022r. ogłaszamy pod hasłem Jagiellończyk dla Ukrainy!
Z potrzeby serca uczniów i nauczycieli ogłaszamy szkolną zbiórkę dla Ukrainy. Przeprowadzimy ją na dwa sposoby: zbierzemy pieniądze oraz potrzebne produkty.
Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was koncert, w którym szkolni wokaliści zaprezentują piosenki po ukraińsku, angielsku i polsku.
Biletem wstępu będzie podarowanie produktu. Zbierać je będziemy przed wejściem do auli, w której odbędzie się koncert.
Co potrzeba? według najnowszych ustaleń należy zbierać:
Wstęp
Mija, dokładnie w grudniu, 100 lat od powstania Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich w 1922 roku, jednego z najbardziej zbrodniczych systemów państwowych. Przypomnijmy 4 głównymi elementami tego bolszewickiego związku były wówczas formalnie niepodległe :Republika Rosyjska, Republika Białoruska, Republika Zakaukaska oraz Republika Ukraińska. Wszystko wskazuje na to, że jest teraz człowiek, który marzy o odbudowaniu tego Imperium Zła i brakuje mu tylko 4 elementu.
Bal studniówkowy za nami. Chyba nigdy wcześniej nie był tak wyczekiwany. Zapewne głównie z powodu sytuacji pandemicznej, za której przyczyną zeszłoroczna studniówka nie odbyła się.
Z dumą można stwierdzić, że studniówka 2022 należy do bardzo udanych. Młodzież bawiła się doskonale. Do zabawy wciągnęli nauczycieli i rodziców już w pierwszych minutach balu.
Uroczyste rozpoczęcie balu poprowadził duet w składzie Marta Łysik i Paweł Skorupa. Ciepłe słowa i życzenia wygłosiła pani Agnieszka Jurewicz oraz przedstawiciel rodziców - pan Tomasz Koronowski. Tradycyjnie nie mogło zabraknąć poloneza. A ten w tym roku był nie tylko piękny i wymyślny, ale również wytańczony przez rekordową (jak do tej pory) ilość tancerzy. Łącznie tańczyły 32 osoby. Oprócz poloneza przygotowano jeszcze walca wiedeńskiego, do którego ćwiczyli pod fachowym okiem trenerki, pani Edyty Beńko. To co zaprezentowali na balu było zjawiskowe i wzruszające. Brawo!
Miło nam poinformować, że uczeń klasy 3eNLO Mikołaj Kacperski otrzymał nagrodę im prof.Leona Jeśmanowicza za najlepiej rozwiązane zadania w zawodach I stopnia LXXIII Olimpiady Matematycznej w okręgu toruńskim.
Teraz czekamy na wyniki II etapu, który to kwalifikuje do etapu centralnego. Już zakwalifikowanie się do II etapu to bardzo duże osiągnięcie.
Gratulujemy.
Oprac. Katarzyna Cybulska
Myślimy ekologicznie, działamy ekologicznie? Jak najbardziej!
Doskonałym przykładem są tu cztery uczennice naszej szkoły. Licealistki biorą udział w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Jest to pierwsza olimpiada o charakterze praktycznym. W skrócie przedstawiając, chodzi w niej o to, żeby zrealizować własny projekt, który poprawi najbliższe otoczenie, a przy okazji daje możliwość nauczenia się wielu przydatnych umiejętności, poznania ciekawych ludzi
i zdobycia międzynarodowych certyfikatów!
Earth Day Everyday – to właśnie projekt w ramach olimpiady "Zwolnieni z teorii" przygotowany przez Mirellę, Kamilę, Laurę i Klaudię, który ma na celu promowanie ekologii. Jak dziewczyny chcą dbać o planetę i najbliższe otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w ciekawym artykule na:
https://www.portel.pl/spoleczenstwo/dzien-ziemi-maja-codziennie/127262
Serdecznie zachęcamy do przeczytania.
Szanowni Rodzice
Kampania „Chroń dziecko w sieci” ma na celu przestrzec rodziców przed konsekwencjami kontaktów dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ze szkodliwymi treściami w Internecie i wskazać im, jak ograniczyć ryzyko takich kontaktów.
Skala zjawiska
Młodym ludziom trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez internetu. Około 30% nastolatków pozostaje online cały czas niezależnie od miejsca pobytu, a 93,4% codziennie korzysta z internetu w domu (badania Nastolatki 3.0 – NASK, 2016).
Jak wynika ze statystyk internetowych, ogółem niemal jedna trzecia (32%) polskich dzieci w wieku 7–18 lat miała kontakt z erotyką i pornografią w Internecie. Starsza młodzież miała styczność z takimi materiałami częściej, ale nawet w przypadku dzieci w wieku 7–12 lat było to 27% (Megapanel PBI dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, 2015).
Jednocześnie aż 23% rodziców w ogóle nie rozmawiało z dziećmi o bezpieczeństwie w sieci, a spośród tych, którzy to robili, tylko połowa poruszała temat niebezpiecznych treści (Orange, 2016).
Odnośnik do serwisu kampanii: http://www.dzieckowsieci.pl/