Jesteś tutaj: Start
W finale Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia wzięła udział Weronika Mazur (uczennica kl. 2c).
Jest mi miło poinformować, iż Weronika zajęła 7. miejsce w Polsce!
Gratulacje!
oprac. Lidia Nawrocka
Uczniowie klasy 2b mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym biwaku na Suwalszczyźnie.
Pobyt na wschodzie Polski rozpoczął się od rejsu z Augustowa do Studzienicznej. Sama podróż statkiem była wspaniałym przeżyciem. Podczas rejsu miało miejsce przejście przez śluzę łącząca jeziora Białe Augustowskie i Studzieniczne. Po pobycie w Studzienicznej i odwiedzeniu niepowtarzalnej kaplicy na półwyspie udaliśmy się do ośrodka w Posejnelach. Był tam czas na integrację i wspólne ognisko. A także na obejrzenie pamiętnego meczu Polska-Belgia.
We wtorek 7 czerwca uczniowie klasy 2c uczestniczyli w warsztatach biologicznych, które zostały zorganizowane przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, w ramach pikniku naukowego pod nazwą „Dzień Biologii i Biotechnologii”. Młodzież naszej szkoły wzięła udział w następujących zajęciach praktycznych:
"ABC biotechnologii roślin" dr Dariusz Michalczyk
Miejsce: Centrum Biologii, ul. Oczapowskiego 1 A
Warsztaty z Memlingiem, rejsy po Bałtyku i zwiedzanie wielu ciekawych miejsc - tak spędziła czas klasa II e podczas wycieczki do Karlskrony.
Jej pierwszym etapem była wizyta w Gdańsku. Oprócz zwiedzania Starego Miasta młodzież uczestniczyła również w warsztatach poświęconych obrazowi Sąd Ostateczny Hansa Memlinga. Pobyt w Trójmieście pozwolił także na relaks i odpoczynek podczas spacerów na Skwerze Kościuszki w Gdyni.
W mijającym roku szkolnym miałam ogromną przyjemność uczestniczenia w projekcie GUMed-u adresowanym do nauczycieli i uczniów szkół średnich zainteresowanych medycyną.
Celem projektu była popularyzacja znaczących osiągnięć naukowych pracowników GUMed, a także ich wpływu na rozwój nowoczesnych narzędzi medycyny i jakość życia pacjentów. Każdego miesiąca prezentowane były sylwetki kolejnych badaczy oraz ich zainteresowań i dokonań naukowych.
Każdy warsztat był dla mnie przede wszystkim okazją do poznania bardzo ciekawych ludzi, pasjonatów swojego zawodu. Ci ludzie zarażali mnie swoją pasją oraz napełniali energią i motywacją do dalszej pracy. Przywiozłam z Gdańska mnóstwo pomysłów na kolejne lekcje i pozalekcyjną pracę z uczniami.
Kociewie – to region położony na zachodnim brzegu Wisły w dorzeczu Wdy i Wierzycy, obejmujący część Borów Tucholskich. Teren ten charakteryzuje się ogromnym bogactwem przyrodniczym, które mogliśmy podziwiać podczas zajęć terenowych. Podglądaliśmy owady i “straszne” pajęczaki, poznaliśmy rośliny kwiatowe i porosty, słuchaliśmy śpiewu ptaków. Nazwy tych ostatnich poznawaliśmy dzięki wykorzystaniu aplikacji BirdNET.
Po drodze do Ocypla zwiedziliśmy arboretum leśne i ogród dendrologiczny w Wirtach, a w drodze powrotnej łapaliśmy “kosmiczną” energię w rezerwacie Kamienne Kręgi w Odrach.
Dnia 31 maja 2022 roku w godzinach od 12 do 15 w naszej szkole odbyły się drzwi otwarte. Ósmoklasiści z elbląskich szkół wraz z rodzicami mieli okazję odwiedzić nasze liceum, poznać interesujące ich profile klas, nauczycieli oraz naszą ofertę edukacyjną.
Atrakcje przygotowane były w interesujący sposób, co zachęcało do obejrzenia wszystkich gabinetów i sprawiło, że każdy znalazł coś dla siebie.
Goście zostali podzieleni na grupy i razem z przewodnikami zwiedzali naszą szkołę.
W ostatni dzień maja II LO na oścież otworzyło swoje drzwi, by gościć ósmoklasistów z Elbląga i okolic. Naszą szkołę odwiedzili m.in. uczniowie z Młynar, Łęcza, Braniewa, Gronowa Elbląskiego i Pasłęka.
Chcieliśmy, by nasi goście poznali szkołę od środka, poczuli jej atmosferę i niepowtarzalny klimat. Przygotowaliśmy ponad 30 różnych atrakcji. Próbowaliśmy dotrzeć „przez żołądek do serca”, organizując smakowitą kawiarenkę oraz proponując degustację hiszpańskich, włoskich i francuskich słodyczy.
To nasze ostatnie spotkanie z programowaniem w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Postanowiliśmy podzielić się, w trakcie Drzwi Otwartych, naszą wiedzą z uczniami klas ósmych, którzy będą chcieli uczyć się w naszym liceum.
Bawiliśmy się modyfikując na życzenie gości programy:
Lekcje z EDB mają teoretycznie i praktycznie przygotować uczniów do tego, by wiedzieli jak mają zachować się w sytuacjach kryzysowych i takich, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia.
I jak się okazuje „nie taki … straszny jak go malują”. Wśród uczniów naszego liceum znajdują się ludzie z pasją, którzy „Idą na spacer i znajdują minę przeciwpancerną” … i wiedzą, jak zachować zimną krew. Oczywiście mowa o Wiktorii Rosenkiewicz, uczennicy z klasy 1c.