Jesteś tutaj: Start
Początkowo wywołują skrzywienie na twarzy, a swoim zapachem i wyglądem mogą odpychać. Jednak po bliższym poznaniu mogą być fascynujące, szczególnie dla przyszłych lekarzy.
Nerki, tchawica, płuca, wątroba i serca zwierzęce poddane sekcji stanowią doskonałą lekcję anatomii. Są to zajęcia podsumowujące cały rok teoretycznej nauki o wnętrzu organizmu ludzkiego, którego narządy są podobne pod względem morfologicznym i anatomicznym do narządów zwierząt z rodziny świniowatych. Zamysł warsztatów jest prosty, pokazać uczniom zastosowanie teorii w praktyce, a treści z pozoru nudne i odstraszające zaprezentować w nieszablonowy, a zdaniem niektórych w fascynujący sposób.
Tak, to nie żart. Chdzi o to dosłowne znaczenie"bombowy".
Uczennica klasy 1c -Wiktoria - podczas spaceru po lesie znalazła minę przeciwpancerną. - Nastolatka zadzwoniła na numer alarmowy. Dziewczyna zareagowała prawidłowo. Niebezpieczną pamiątkę zabrali saperzy na poligon i zdetonowali – informuje Jakub Sawicki z zespołu prasowego Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.
Wiktoria mieszka z rodzicami w Rubnie, podczas spaceru po okolicznym lesie natrafiła na minę przeciwpancerną.
Więcej o tej przygodzie przeczytacie tu https://www.portel.pl/wiadomosci/poszla-na-spacer-znalazla-mine-przeciwpancerna/128981
W poniedziałek 23 maja, odbyła się pierwsza sesja Młodzieżowej Rady Miasta Elbląg. Młodzi radni zainaugurowali kolejną kadencję. Przez najbliższe dwa lata będą reprezentowali interesy swoich rówieśników i wpływali na rozwój miasta.
Radni, którzy rezprentują społeczność II LO to Weronika Kurowska z 1c oraz Aleksander Szulc z 1f. Weronice powierzono funkcję sekretarza MRM. Gratulujemy!
Więcej czytaj tu https://m.info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=69919
Niecały miesiąc temu, projekt ekologiczny, który stworzyłam wraz z Kamilą Pater (3d), Laurą Wyszomirską (3a) oraz Klaudią Banaś (3a) został nominowany do nagrody dla najlepszego projektu społecznego w Polsce 2022.
Kilka dni temu miałyśmy przyjemność uczestniczyć w Wielkim Finale, podczas którego zdobyłyśmy wszystkie możliwe nagrody, między innymi:
Uczniowie klasy 3c już kolejny raz wzięli udział w eksperymentalnych lekcjach biologii. Po warsztatach zoologicznych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, przyszedł czas na odwiedzenie Centrum Nauki Kopernik w Warszawie i skorzystanie z oferty edukacyjnej tego ośrodka. Uczniowie wcielili się tu w rolę naukowców, stosując elementy metody badawczej, rozwijając umiejętność myślenia naukowego oraz logicznego rozumowania i wnioskowania.
10maja pojechaliśmy razem z klasą 3c do Warszawy. Główny punkt programu to spektakl teatralny "Zemsa" Aleksandra Fredry w Och-Teatr. To był niezwykły pokaz aktorski i doświadczenie nietypowej scenografii - centralna scena i publiczność po jej obu stronach.
Zobaczyliśmy: Cezarego Żaka w roli Cześnika, Macieja Raptusiewicza, Grzegorza Warchoła jako Rejenta Milczka, cudownego Artur Barciś jako Józefa Papkina, Michała Pielę w roli Wacława Milczka i wielu innych wspaniałych aktorów.
9 maja br. w Elblągu uczczono pamięć ofiar wojennych w związku z 77. rocznicą wyzwolenia. Jak czytamy w Portelu Hołd więźniom oddali m. in. przedstawiciele władz miejskich, samorządowcy, działacze, służby mundurowe, a także młodzież szkolna wraz z pedagogami. Nie było wielu przemówień, wybrzmiało przede wszystkim milczenie.
Czytaj też:
- https://www.portel.pl/spoleczenstwo/wspomnienie-wyzwolenia-i-pamiec-o-zbrodni/128800
Racjonalne żywienie jest jednym z ważniejszych czynników determinujących stan zdrowia społeczeństwa, jego pomyślność i aktywność. Doskonale to wiedzą uczennice naszej szkoły Anna Janiszewska z klasy 2c oraz Julia Sulkowska z klasy 1c. Dziewczęta świetnie wypadły w teście wiedzy, którego tematem przewodnim było „Żywienie w profilaktyce chorób układu krążenia”.
Brawo!
Mirella Kłosińska (kl. 3a) jest liderką projektu ekologicznego „Earth Day Everyday”.
W ramach działań projektowych stworzyła czteroosobowy zespół, który zajmuje się popularyzacją działań proekologicznych i szerzeniem świadomości ekologicznej w naszej szkole oraz w środowisku lokalnym. Poprzez edukację zespół demonstruje jak niewiele potrzeba, aby przyczynić się do poprawy stanu środowiska. Próbuje też uświadamiać, że szkody ekologiczne to rzeczywistość, za którą wszyscy jesteśmy odpowiedzialni.
Zespół pod przewodnictwem Mirelli prowadzi edukację ekologiczną poprzez: