Jesteś tutaj: Start
Dnia 31 maja 2022 roku w godzinach od 12 do 15 w naszej szkole odbyły się drzwi otwarte. Ósmoklasiści z elbląskich szkół wraz z rodzicami mieli okazję odwiedzić nasze liceum, poznać interesujące ich profile klas, nauczycieli oraz naszą ofertę edukacyjną.
Atrakcje przygotowane były w interesujący sposób, co zachęcało do obejrzenia wszystkich gabinetów i sprawiło, że każdy znalazł coś dla siebie.
Goście zostali podzieleni na grupy i razem z przewodnikami zwiedzali naszą szkołę.
W ostatni dzień maja II LO na oścież otworzyło swoje drzwi, by gościć ósmoklasistów z Elbląga i okolic. Naszą szkołę odwiedzili m.in. uczniowie z Młynar, Łęcza, Braniewa, Gronowa Elbląskiego i Pasłęka.
Chcieliśmy, by nasi goście poznali szkołę od środka, poczuli jej atmosferę i niepowtarzalny klimat. Przygotowaliśmy ponad 30 różnych atrakcji. Próbowaliśmy dotrzeć „przez żołądek do serca”, organizując smakowitą kawiarenkę oraz proponując degustację hiszpańskich, włoskich i francuskich słodyczy.
To nasze ostatnie spotkanie z programowaniem w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Postanowiliśmy podzielić się, w trakcie Drzwi Otwartych, naszą wiedzą z uczniami klas ósmych, którzy będą chcieli uczyć się w naszym liceum.
Bawiliśmy się modyfikując na życzenie gości programy:
Lekcje z EDB mają teoretycznie i praktycznie przygotować uczniów do tego, by wiedzieli jak mają zachować się w sytuacjach kryzysowych i takich, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia.
I jak się okazuje „nie taki … straszny jak go malują”. Wśród uczniów naszego liceum znajdują się ludzie z pasją, którzy „Idą na spacer i znajdują minę przeciwpancerną” … i wiedzą, jak zachować zimną krew. Oczywiście mowa o Wiktorii Rosenkiewicz, uczennicy z klasy 1c.
Początkowo wywołują skrzywienie na twarzy, a swoim zapachem i wyglądem mogą odpychać. Jednak po bliższym poznaniu mogą być fascynujące, szczególnie dla przyszłych lekarzy.
Nerki, tchawica, płuca, wątroba i serca zwierzęce poddane sekcji stanowią doskonałą lekcję anatomii. Są to zajęcia podsumowujące cały rok teoretycznej nauki o wnętrzu organizmu ludzkiego, którego narządy są podobne pod względem morfologicznym i anatomicznym do narządów zwierząt z rodziny świniowatych. Zamysł warsztatów jest prosty, pokazać uczniom zastosowanie teorii w praktyce, a treści z pozoru nudne i odstraszające zaprezentować w nieszablonowy, a zdaniem niektórych w fascynujący sposób.
Tak, to nie żart. Chdzi o to dosłowne znaczenie"bombowy".
Uczennica klasy 1c -Wiktoria - podczas spaceru po lesie znalazła minę przeciwpancerną. - Nastolatka zadzwoniła na numer alarmowy. Dziewczyna zareagowała prawidłowo. Niebezpieczną pamiątkę zabrali saperzy na poligon i zdetonowali – informuje Jakub Sawicki z zespołu prasowego Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.
Wiktoria mieszka z rodzicami w Rubnie, podczas spaceru po okolicznym lesie natrafiła na minę przeciwpancerną.
Więcej o tej przygodzie przeczytacie tu https://www.portel.pl/wiadomosci/poszla-na-spacer-znalazla-mine-przeciwpancerna/128981
W poniedziałek 23 maja, odbyła się pierwsza sesja Młodzieżowej Rady Miasta Elbląg. Młodzi radni zainaugurowali kolejną kadencję. Przez najbliższe dwa lata będą reprezentowali interesy swoich rówieśników i wpływali na rozwój miasta.
Radni, którzy rezprentują społeczność II LO to Weronika Kurowska z 1c oraz Aleksander Szulc z 1f. Weronice powierzono funkcję sekretarza MRM. Gratulujemy!
Więcej czytaj tu https://m.info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=69919
Niecały miesiąc temu, projekt ekologiczny, który stworzyłam wraz z Kamilą Pater (3d), Laurą Wyszomirską (3a) oraz Klaudią Banaś (3a) został nominowany do nagrody dla najlepszego projektu społecznego w Polsce 2022.
Kilka dni temu miałyśmy przyjemność uczestniczyć w Wielkim Finale, podczas którego zdobyłyśmy wszystkie możliwe nagrody, między innymi:
Uczniowie klasy 3c już kolejny raz wzięli udział w eksperymentalnych lekcjach biologii. Po warsztatach zoologicznych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, przyszedł czas na odwiedzenie Centrum Nauki Kopernik w Warszawie i skorzystanie z oferty edukacyjnej tego ośrodka. Uczniowie wcielili się tu w rolę naukowców, stosując elementy metody badawczej, rozwijając umiejętność myślenia naukowego oraz logicznego rozumowania i wnioskowania.