Możliwości uzyskania wsparcia psychologicznego:

- www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl - bezpłatna, profesjonalna pomoc psychologiczna w związku z epidemią koronawirusa w Polsce

- 800 702 222 - bezpłatny, całodobowy numer telefonu Itaki. Psychoterapeuci, psychologowie i psychiatrzy udzielają wsparcia w sytuacji kryzysu psychicznego.

- 730 822 320 - pomoc psychologiczna udzielana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne

- 800-100-102 -  Wojska Obrony Terytorialnej uruchamiają punkt bezpłatnej, całodobowej infolinii wsparcia psychologicznego. Wszystkie osoby, które potrzebują wsparcia psychologicznego będą mogły uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów. Pomoc psychologiczna będzie też dostępna w formie wideo czatu przez SKYPE pod nazwą: „Wsparcie Psychologiczne WOT”

 

- 116 123 - Kryzysowy Telefon Zaufania - kontakt bezpłatny codziennie od 14.00 do 22.00

 

- 116 111 -bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

 

- 22 594 91 00 - Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji - środę i czwartek od 17.00 do 19.00 (koszt połączenia jak na numer stacjonarny
wg taryfy Twojego operatora telefonicznego)

 

 

DYŻURY PEDAGOGÓW NA CZAS PRACY ZDALNEJ

 

PEDAGOG MAŁGORZATA GŁOWACKA-LULEWICZ

KONTAKT W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
DYŻUR PEDAGOGA  18.30-20.00 18.30-20.00 18.30-20.00 18.30-20.00

 

18.30-20.00

 

PEDAGOG ALICJA DOBRZYCKA

KONTAKT W DZIENNIKU ELEKTRONICZNYM

KONTAKT W  MICROSOFT 365 - CZAT KLASOWY LUB POPRZEZ KONTO UŻYTKOWNIKA

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek

DYŻUR PEDAGOGA

 

9.00-13.30

13.00-16.00

9.00-13.00 9.00-13.00

9.00-13.30

 

 

 GABINET PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY - 16B

 

PEDAGOG MAŁGORZATA GŁOWACKA-LULEWICZ

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
DYŻUR PEDAGOGA  10.00-13.00 8.00-12.00 8.00-10.00 11.00-14.00 10.00-13.00

PEDAGOG ALICJA DOBRZYCKA

  Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek

DYŻUR PEDAGOGA

 

10.00-13.30

13.00-16.30

7.00-11.10

7.00 - 9.40

10.40 -12.40

7.00-11.10

Rewalidacja wzroku

8.00-9.50

13.30-15.30

   

9.40-10-40

12.40-15.30

 
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne   15.30-16.30      

Jak organizować pracę w domu:

1. Ustalić plan dnia – na każdy dzień zaplanować konkretne działania.

2. Godzina wstawania powinna być stała. Rutyna w tym zakresie spowoduje przyzwyczajenie organizmu.

3. Poranek powinien być aktywny, tzn. mózg należy pobudzić do działania. Warto zacząć od wykonania kilku czynności – pościelenie łóżka, poranna kąpiel, śniadanie, ewentualnie krótka gimnastyka. Nie należy zajmować się oglądaniem ulubionych seriali, grami komputerowymi, kontaktem w mediach społecznościowych. Od takich przyjemności trudno oderwać się do lekcji.

4. Należy przygotować swoje miejsce do pracy.

- Nie wszyscy dobrze potrafią się skupić w bałaganie na biurku.

- Jeżeli nie jest potrzebny do pracy – wyłącz telewizor, telefon, komputer – lub przynajmniej wycisz powiadomienia.

- Przygotuj niezbędne materiały, książki, zeszyty, zbiory zadań.

- Usuń wszystkie „rozpraszacze”.

5. Należy wyznaczyć godziny nauki – zgodnie z planem przekazanym przez nauczycieli.

6. Nie wolno zapominać o robieniu przerw w nauce. Nie zaszkodzi niewielka przekąska. Należy pić wodę. Warto zastosować ćwiczenia rozciągające, rozluźniające.

7. Stosować zróżnicowane techniki uczenia się.

- Próbować dzielić materiał na mniejsze części. Po każdej części robić powtórki

- Zaczynać od tego co jest dla Ciebie najtrudniejsze. Następnie przejdź do zadań łatwiejszych.

- Należy przeplatać rodzaje aktywności.

- Jeżeli zadanie jest krótkie – zrób je natychmiast.

- Sporządzać notatki w najdogodniejszym dla siebie sposobie – notatki linearne, tabele, mapy mentalne, używaj zakreślaczy lub kolorowych "sklerotek" dla zaznaczania najistotniejszych treści itp.

- „Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj” – to klucz do dobrej pamięci.

8. Pamiętaj o korzystaniu z pomocy – do Twojej dyspozycji masz nauczyciela, rówieśnika – komunikuj się w ustalony sposób.

9. Dbaj o swoją przestrzeń do nauki – ustal z rodziną sposób sygnalizowania, że jest Twój czas uczenia się – zamknięte drzwi, tabliczka na drzwiach, harmonogram na lodówce itp.

10. Wygoda – to odpowiedni strój, odpowiednie oświetlenie, wygodne krzesło, przewietrzone pomieszczenie.

11. Podstawą dobrej nauki jest prawidłowa regeneracja umysłu – pamiętać należy koniecznie o odpowiedniej dawce snu.

Zdalne nauczanie wymusiło intensywne korzystanie przez uczniów z technologii komputerowej. Przekazujemy informacje jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci. Podstawowe zasady:
1. Korzystać z zaktualizowanego programu antywirusowego, najlepiej korzystać z oprogramowania, które jest sprawdzone.
2. Tworzyć indywidualne, bezpieczne, skomplikowane hasła. Nie ustala się haseł oczywistych, które są łatwe do odgadnięcia. Warto mieć inne hasło do każdego portalu i profilu. Jeżeli hasło do jednego miejsca zostanie wykradzione, inne hasła pozostaną bezpieczne.
3. Korzystać tylko z legalnego systemu operacyjnego i oprogramowania. Pirackie oprogramowania mogą zawierać programy, które bez naszej wiedzy zainstalują się w komputerze i będą przekazywały informacje niepożądanym osobom. W ten sposób można utracić kody dostępu do kont internetowych, poczty i autoryzowanych stron.
4. System operacyjny, oprogramowanie antywirusowe trzeba systematycznie aktualizować. Luki w oprogramowaniu mogą posłużyć do włamania się do komputera.
5. Nie należy podawać w Internecie żadnych prywatnych danych, np. numeru PESEL, numeru dowodu osobistego, adresu.
6. Nie należy pobierać plików z niepewnych źródeł.
7. Nie wolno otwierać maili od nieznanych adresatów, a tym bardziej nie używać linków rozsyłanych w niechcianej poczcie oraz przez komunikatory. Mogą prowadzić do niebezpiecznych stron lub programów.
8. Nie należy nawiązywać relacji z nieznajomymi użytkownikami w sieci.
9. Uważać na skrócone adresy URL. Jeśli chcemy skorzystać ze skróconego linku, należy upewnić się, że został udostępniony przez znaną nam osobę lub pochodzi z bezpiecznego źródła.
10. Warto najpierw zapoznać się z regulaminem, zanim zezwala się aplikacji na uzyskanie dostępu do lokalizacji czy treści w telefonie. Ta sama zasada dotyczy korzystania ze stron internetowych. W ten sposób udziela się dostępu do wielu informacji.
Bardzo ważne jest monitorowanie aktywności dziecka w sieci. Warto wykorzystać zabezpieczenia przed kontaktem z nieodpowiednimi treściami typu blokady rodzicielskie. Należy także uczyć dziecko krytycznego podejścia do informacji znalezionych w Internecie. Łatwowierność może zostać wykorzystana przez osoby bazujące na kontaktach internetowych. Warto ustalić zasady korzystania z sieci oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji, przyjrzeć się jak dziecko korzysta z Internetu, jakie strony odwiedza, poznać znajomych, z którymi koresponduje za pośrednictwem Internetu.
Źródło:
www.opolska.policja.gov.pl
www.prawokonsumenckie.pl
www.gov.pl
www.komputerswiat.pl
Zachęcamy do obejrzenia szkolenia dla rodziców:
„Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”.
część 1. Młodzi w Internecie. https://www.edukacja.fdds.pl/e4220bac-2d8b-4397-b77b-f39a35214ffe/Extras/FDDS_Bezpieczenstwo_09_R1.mp4
część 2. Zagrożenia online. https://www.edukacja.fdds.pl/e4220bac-2d8b-4397-b77b-f39a35214ffe/Extras/FDDS_Bezpieczenstwo_09_R2.mp4
Polecamy również poradnik dla rodziców:
„Bezpieczne media”. https://www.edukacja.fdds.pl/fc63516e-e941-4d3c-827d-9febcf076630/Extras/broszura_Dziecko-i-media-19-09-2017.pdf

 

pedagodzy
Alicja Dobrzycka i Małgorzata Głowacka-Lulewicz

E-papierosy oraz tytoń podgrzewany postrzegane są jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się one szczególnie atrakcyjne. Pozwalają one ukryć młodzieży nawyk palenia.

Wszystkie e-papierosy mają wysoką zawartość nikotyny. Według producenta pojedyncza kapsułka JUUL zawiera tyle samo nikotyny, co paczka 20 zwykłych papierosów. Produkt jest dostępny tylko w wysokich stężeniach nikotyny, co może powodować u niektórych nastolatków szybki rozwój uzależnienia.

Koniecznie zapoznaj się z artykułem, który pomoże zrozumieć szkodliwość papierosów elektroniczych na młody organizm.

Materiały informacyjne - pobierz plik PDF

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 uprzejmie informuje, że w nowym roku szkolnym organizuje „Sobotę Zaufania”, podczas której rodzice i uczniowie będą mogli skorzystać z bezpłatnej porady psychologa, pedagoga, logopedy oraz doradcy zawodowego w dniach:

05 października 2019 r.,

16 listopada 2019 r.,

07 grudnia 2019 r.,

11 stycznia 2020 r.

08 lutego 2020 r.

07 marca 2020 r.

18 kwietnia 2020 r.,

09 maja 2020 r.,

06 czerwca 2020 r.

Konsultacje odbywają się od godziny 9:00 do 13:00. Prosimy umówić się wcześniej osobiście lub telefonicznie pod numerem 55 625 82 30 (w godzinach 8:00 – 15:00).

 
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1
ul. Słoneczna 14, 82-300 Elbląg

godziny pracy:
poniedziałek-środa 8:00-18:00
czwartek 8:00-17:00
piątek 8:00-16:00
tel. +55 625 82 30
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Aplikacja Pierwsza Pomoc stworzona na zamówienie bydgoskich policjantów i ratowników medycznych istnieje na rynku od 3 lat. Narzędzie to krok po kroku podpowiada, co zrobić, kiedy znajdziemy się w sytuacji zagrożenia lub będziemy jej świadkami. Wiele wskazuje na to, że narzędzie to doczeka się jeszcze wielu korzystnych aktualizacji. Jego twórcy właśnie podpisali umowę z Uniwersytetem Technologiczno-Przyrodniczym. Na jej mocy Pierwsza Pomoc zostanie ulepszona.

Czytaj więcej...


Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 za:

Szkoła w chmurze Microsoft

Nagrody

Uczelnie

  • PG
  • UG
  • WSBG
  • PWSZ
  • EUH-E

Linki