Co to jest pH?
Jak zmierzyć pH?
Jakie pH ma mleko?
Coca-cola?
Woda?
Płyn do naczyń?
Płyn do czyszczenia WC?
Problemy te staraliśmy się rozwiązać podczas warsztatów w Elbląskim Parku Technologicznym.
Najchętniej uczymy się dotykając, własnoręcznie sprawdzając i przekonując się na własne oczy (lub na własnej skórze :)

Czytaj więcej...

20221106 CMINasza szkoła/placówka bierze udział w projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.

Już teraz wszyscy zainteresowani mogą uczestniczyć w BEZPŁATNYCH zajęcia z informatyki, podczas których będą uczyć się myślenia algorytmicznego oraz programowania.

Znajdź nauczyciela odpowiedzialnego za projekt i zdobądź profesjonalne umiejętności  programistyczne.

Więcej informacji na stronie #CMI

Nasi uczniowie czynnie włączyli się w Europejski Tydzień Kodowania - kodowaliśmy w programie Scratch przez 2 tygodnie.

Zabawa była wspaniała, powstało wiele wersji rozwiązań problemów i kilka ciekawych projektów.

Wszyscy chętnie pracowali, co zostało nagrodzone aplauzem oraz wysokimi ocenami.

Czytaj więcej...

29 września 2021r. uczniowie klasy 3c o profilu biologiczno-chemicznym, wzięli udział w warsztatach biologicznych w Katedrze Zoologii i w Katedrze Fizjologii, Genetyki i Biotechnologii Roślin Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Młodzież samodzielnie wykonywała sekcje zwierząt bezkręgowych: dżdżownicy ziemnej Lumbricus terrestris i karaczana madagarskiego Gromphadorhina portentosa oraz należącej do przedstawiciela kręgowców płoci Rutilus rutilus. Pani dr hab. Dorota Juchno szczegółowo omówiła budowę i rolę oglądanych elementów budowy zwierząt.

Czytaj więcej...

20210415 Zadni zmiany

"Żądni zmiany" to lokalny projekt ekologiczny, którego współautorem i realizatorem jest Patryk Szmit - uczeń IIE.
Oto co Patryk chce Wam przekazać:

 

Hej, z tej strony Patryk z 2E.

Razem z Weroniką z 2e oraz przyjaciółmi z innych szkół prowadzimy projekt ekologiczny promujący ideę czystego środowiska i wspólnego dbania o nie.

Serdecznie zachęcamy was do zapoznania się z naszym profilem na Facebooku.

Możecie nas wesprzeć, biorąc udział w prowadzonej przez nas zbiórce: https://allegrolokalnie.pl/zbiorka/zadni-zmiany

Dziękujemy za każde udzielone nam wsparcie; środki nam przekazane zostaną całkowicie przeznaczone na realizację założeń projektowych.

Wspólnymi siłami sprzątanie śmieci nie stanowi żadnego wyzwania.

 

Patryk myśląc o edukacji ekologicznej wśród najbliższego otoczenia, spotyka się na godzinach wychowawczych z uczniami klas pierwszych naszego liceum , żeby opowiedzieć o swoich działaniach. Świat można zmieniać i i kształtować edukując, a edukację należy zacząć od najbliższych.
Brawo Patryk!

 

Więcej informacj na profilu FB https://www.facebook.com/zadni.zmiany/

Na czas pandemii działania w ramach naszego projektu Erasmusa+ przeniosły się do rzeczywistości wirtualnej. Nawet tutaj, jednak, dobry humor nas nie opuszcza. Zapraszamy do obejrzenia filmu o naszej polskiej tradycji TŁUSTEGO CZWARTKU, który nagraliśmy dla naszych partnerów w Niemczech, Włoszech, Portugalii i Irlandii.

Zapraszam na:

Konferencję online z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2021
9.02.2021 godz. 17.00-20.30

https://www.saferinternet.pl/dbi/transmisja-konferencji-dbi.html

Transmisja na stronie dbi.pl oraz profilach w serwisach Facebook i YouTube (bez konieczności wcześniejszej rejestracji)

!!!! W dniu konferencji (tj. 9 lutego br.) na niniejszej podstronie pojawi się po wydarzeniu generator zaświadczeń (imiennych - poświadczających o udziale w wydarzeniu). !!!

 

PROGRAM
Prowadzenie: Justyna Suchecka
17.05 - 17.25 Powitanie
17.25 - 17.40 Anna Rywczyńska, NASK, Szymon Wójcik, FDDS - Dzień Bezpiecznego Internetu w Polsce i na świecie 
17.40 - 18.05 Co gry robią dzieciom? - dr Tomasz Rożek, blog “Nauka - to lubię”,
18.05 - 18.30 Dzieci, rodzice i ekrany w czasie pandemii - Agnieszka Stążka-Gawrysiak, blog "DyleMatki"
18.30 - 18.55 Samodzielnie, nie znaczy dobrowolnie – treści internetowe wytworzone przez młodzież - Martyna Różycka, NASK - 
18.55 - 19.20 Ta dzisiejsza młodzież, czyli dlaczego warto rozmawiać o Discordzie i TikToku? - dr Karol Jachymek, SWPS
19.20 - 19.40 Moc sojuszników przeciwko homofobicznej przemocy rówieśniczej - Łukasz Wojtasik, FDDS
19.40 - 20.00 Psychologiczne i społeczne konsekwencje izolacji społecznej oraz edukacji zdalnej u dzieci, młodzieży i ich rodzin - Aleksandra Hapcar, psychoterapeutka
20.00 - 20.30 Recital jazzowy online. Zespół w składzie:

  • Agnieszka Wilczyńska - wokal
  • Robert Majewski - trąbka
  • Bogdan Hołownia - piano
  • Wojciech Pulcyn - kontrabas

20.05 - 20.35 Równoległe czaty live z prelegentami na stronie dbi.pl. Możliwość zadawania pytań i dyskusji ze wszystkimi prezentującymi

W trakcie konferencji będziemy mieli również przyjemność łączenia się z ekspertami i specjalnymi gośćmi, m.in.:
- Marta Wojtas, FDDS, Poradnia psychologiczna "Dziecko w sieci"
- Marta Łuczyńska, Fundacja Szkoła z Klasą, Projekt "Asy Internetu"
- Projekt "Przystań w sieci", Facebook Polska
- Uczeń ze szkoły, w której działa Samsung EduLab
- Uczniowie aktywni w Kongresie Młodych Internautów

https://www.saferinternet.pl/dbi/konferencja-dbi.html

I ostatnia porcja prac:

Czytaj więcej...

Polecam bardzo ciekawy artykuł o sposobie na generowanie bardzo trudnych do złamania ale łatwych do zapamiętania haseł:

Generowanie łatwych do zapamiętania haseł z wykorzystaniem łańcuchów Markowa

Nie od dziś wiadomo, że tworzenie i zapamiętywanie haseł jest typowym problemem, z którym mierzy się praktycznie każdy użytkownik komputerów czy urządzeń mobilnych. Złe praktyki związane z hasłami często prowadzą też do incydentów bezpieczeństwa, np jeśli ustawimy je zbyt słabe i uda się złamać w ramach ataku bruteforce. (...)

W ostatnich latach zaleca się podejście, w którym hasła są bardzo długie i składają się ze słów i zdań w języku ojczystym, zamiast losowych kombinacji liter, znaków specjalnych i cyfr. Innymi słowy – hasło okowa-blat-mikser-koniec-szczyt-rdza-szumny-ptak ma zbliżony poziom złożoności do 18 losowych znaków z zakresu [A-Za-z0-9], a jest bez porównania łatwiejsze do zapamiętania.

No właśnie! A może dałoby się wymyślić jeszcze lepszy sposób na tworzenie łatwych do zapamiętania haseł, ale inaczej niż poprzez wybieranie losowych słów ze słownika? O takim eksperymencie będzie ten tekst. Przykładowe hasło, które dostaniemy na końcu będzie wyglądać tak: włada czego dowodem jawnym jest lada jaką przeleciała drogą powitam zosienkę i jeśli nie jest piękności choć (...)” [https://sekurak.pl/generowanie-latwych-do-zapamietania-hasel-z-wykorzystaniem-lancuchow-markowa/]

prezentacja wykonana przez koleżankę Julię Korzeniewską z klasy II

Czytaj więcej...

„OUCH! To cykliczny, darmowy zestaw porad bezpieczeństwa dla użytkowników komputerów. Każde wydanie zawiera krótkie, przystępne przedstawienie wybranego zagadnienia z bezpieczeństwa komputerowego wraz z listą wskazówek jak można chronić siebie, swoich najbliższych i swoją organizację. Przeczytaj i przekaż dalej!
Biuletyn OUCH! jest wydawany aż w 22 językach. Polska wersja biuletynu ukazuje się od kwietnia 2011 w ramach współpracy CERT Polska i SANS Institute. OUCH jest tworzony i konsultowany przez zespół ekspertów bezpieczeństwa z SANS Securing The Human.
OUCH! jest rozprowadzany na licencji Creative Commons BY-NC-ND 4.0, co oznacza że biuletyn można udostępniać w ramach swojej organizacji dowolnie, pod warunkiem że nie jest używany do celów komercyjnych.” [https://www.cert.pl/ouch/]

prezentacja wykonana przez koleżankę Klaudię Dembowską z klasy II

Czytaj więcej...


Matura za:


Wakacje za:

 

 

Szkoła w chmurze Microsoft

unia europejska

Nagrody

Uczelnie

  • PG
  • UG
  • WSBG
  • PWSZ
  • EUH-E

Linki