20 czerwca o godz. 19:00 w Bibliotece Elbląskiej przy ul. Wigilijnej odbędzie się wyjątkowe spotkanie klubowiczów DKK – będziemy nocować w bibliotece!
Wieczorem omawiać będziemy bestseller „Złodziejkę Książek” autorstwa Marcusa Zusaka, a potem obejrzymy wspólnie fragmenty ekranizacji powieści. Na spotkanie należy zabrać coś do jedzenia, np. kanapki oraz karimatę i śpiwór. Wszystkich klubowiczów oraz osoby zainteresowane serdecznie zapraszamy!
Gimnazjum nr 3 w Elblągu serdecznie zaprasza uczennice rocznika 2001, kończące naukę w szkołach podstawowych na testy sprawnościowe, które są jednym z warunków dostania się do klasy sportowej o profilu siatkarskim. Testy sprawnościowe odbędą się 22 oraz 29 maja 2014r. o godz. 16 w sali sportowej przy ul. Królewieckiej 42.
Prosimy o zabranie stroju sportowego oraz obuwia zmiennego.
Na ostatnim spotkaniu DKK omawialiśmy książkę młodego pisarza Salima Darwisha (obcokrajowca mieszkającego w Polsce) pt.: "Niedola dziecka na ziemi arabskiej".
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w Elblągu na rok szkolny 2014/2015 odbywać się będzie drogą elektroniczną poprzez stronę: www.eped.pl
W pierwszym tygodniu ferii zimowych w hali sportowej Centrum Sportowo-Biznesowe odbyły się zajęcia z piłki siatkowej pod nazwą „Od zabawy dojdź do wprawy” dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat (I-VI klasa). Zajęcia były prowadzone przez Aleksandrę Pietrulewicz, Reginę Jurczak oraz Wojciecha Samulewskiego nauczycieli Siatkarskiego Ośrodka Szkolnego działającego przy Gimnazjum nr 3 w Elblągu oraz trenera II ligowego zespołu piłki siatkowej kobiet Andrzeja Jewniewicza.
Zapraszamy do obejrzenia plakatu DKK autorstwa Kacpra Ledwosińskiego (2d gim) http://www.portel.pl/artykul.php3?i=71188
W dniach 15-16 listopada trzy zespoły dziewcząt z 3 klas gimnazjum z województwa warmińsko-mazurskiego spotkały się na turnieju zorganizowanym przez Siatkarski Ośrodek Szkolny w Olsztynie. Pierwszego dnia, zaraz po przyjeździe, drużyny z Bartoszyc, Braniewa i Elbląga wzięły udział w testach motorycznych i technicznych oceniających ich umiejętności. Zaangażowanie zawodniczek podczas testów zostało na koniec docenione przez koordynatora wojewódzkiego Pana Mieczysława Korzeniewskiego.
Dnia 28.10.2013r. naszą szkołę odwiedzili odtwórcy historyczni z Elbląskiej Grupy Historycznej. Zaczęli od przedstawienia się i zaprezentowania atrybutów rycerskich, tj. hełmu, tarczy i oczywiście stroju. Szybko okazało się, że część odtwórców to uczniowie naszej szkoły: Kuba Baranowski, Mariusz Krzyżopolski, Piotr Pietrzykowski z klasy 3.e gimnazjum. Gościnne wystąpił Piotr Gziński z Technikum Mechanicznego w Elblągu.
W środę 23 października br. w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 8 przy ulicy Szańcowej w Elblągu, odbył się turniej „Mini siatkówki dla najmłodszych” w ramach Siatkarskich Ośrodków Szkolnych. Do rozgrywek przystąpiło 13 zespołów z 5 elbląskich szkół podstawowych. Na boiskach A-C odbyły się mecze dziewcząt z szóstej klasy podstawowej, natomiast na boiskach D i E – piątej klasy podstawowej.
WAŻNA DOKUMENTACJA UCZNIA – OPINIE I ORZECZENIA
DOKUMENT |
PRZYCZYNA WYDANIA |
UPRAWNIENIA |
ORGAN WYDAJĄCY |
PODSTAWA WYDANIA DOKUMENTU |
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego |
1. Niepełnosprawność: - uczniowie niesłyszący i słabo słyszący - uczniowie niewidomi i słabo widzący - uczniowie z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją - uczniowie z upośledzeniem umysłowym - uczniowie z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera - uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną 2. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym |
- specjalna organizacja nauki i metod pracy dostosowana do niepełnosprawności - możliwość dostosowania warunków zdawania egzaminów zewnętrznych (egzaminu gimnazjalnego i maturalnego) - otrzymanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego opracowanego przez nauczycieli i specjalistów - zajęcia rewalidacyjne (dla niepełnosprawnych), resocjalizacyjne (dla niedostosowanych społecznie) oraz socjoterapeutyczne (dla zagrożonych niedostosowaniem) - pomoc psychologiczno-pedagogiczna - możliwość przedłużenia okresu kształcenia |
poradnie psychologiczno - pedagogiczne |
- zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza specjalistę - wniosek rodzica/prawnego opiekuna/ucznia pełnoletniego |
Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego |
Uczniowie, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły |
- realizacja podstawy programowej w sposób dostosowany do aktualnego stanu zdrowia ucznia - możliwość realizowania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki na terenie domu lub szkoły |
poradnie psychologiczno - pedagogiczne |
- zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza specjalistę - wniosek rodzica/prawnego opiekuna/ucznia pełnoletniego |
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności |
Uczniowie niepełnosprawni: - upośledzenie umysłowe - choroby psychiczne - zaburzenia głosu, mowy, choroby słuchu - choroby narządu wzroku - epilepsja - choroby układu oddechowego i krążenia - choroby układu pokarmowego - choroby układu moczowo – płciowego - choroby neurologiczne - inne, w tym schorzenia metaboliczne, zaburzenia enzymatyczne, choroby zakaźne i odzwierzęce, zeszpecenia, choroby układu krwiotwórczego |
- uprawnienia uzależnione od stopnia niepełnosprawności - legitymacja szkolna uprawniająca do ulg ustawowych przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego - zaświadczenie dla rodzica/opiekuna uprawniające do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego - uzyskania pomocy z PFRON oraz DŚR |
Powiatowe Zespoły do spraw orzekania |
- zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia - potwierdzone kserokopie całej dokumentacji medycznej - wniosek rodzica/prawnego opiekuna |
Opinia |
Uczniowie klasy III gimnazjum przewlekle chorzy – wady wzroku (większe niż +3,0D lub -4,0D), nasilone alergie, astma, opieka poradni neurologicznej, kardiologicznej, laryngologicznej, ortopedycznej, endokrynologicznej i inne schorzenia o charakterze przewlekłym ograniczające wybór kierunku dalszego kształcenia |
- dostosowanie wymagań edukacyjnych do aktualnego stanu zdrowia ucznia - pierwszeństwo przyjęcia ucznia do szkoły ponadgimnazjalnej zgodnie z ustalenia regulaminu rekrutacji szkoły |
poradnie psychologiczno - pedagogiczne |
- zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza specjalistę - wniosek rodzica/prawnego opiekuna/ucznia pełnoletniego |
Opinia psychologiczno – pedagogiczna |
- Uczniowie z trudnościami w nauce - Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w nauce – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia - Uczniowie z trudnościami wychowawczymi - Uczniowie wybitnie uzdolnieni - Uczniowie z wadą słuchu lub głęboką dysleksją - Uczniowie ze schorzeniami niekwalifikującymi się do uzyskania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego |
- dostosowanie metod i form pracy, system oceniania ucznia do jego specjalnych potrzeb edukacyjnych - dostosowanie warunków i form egzaminu zewnętrznego – gimnazjalnego i maturalnego – zgodnie z komunikatem Dyrektora CKE
- udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki - zwolnienie ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego - dostosowanie wymagań edukacyjnych do aktualnego stanu zdrowia ucznia |
poradnie psychologiczno - pedagogiczne |
- wniosek rodzica/prawnego opiekuna/ucznia pełnoletniego
- zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza specjalistę w przypadku ubiegania się o opinię ze względu na wadę słuchu lub inne problemy zdrowotne |
Opracowały: pedagodzy J. Piłat, A. Dobrzycka
pielęgniarka szkolna: A. Smoleńska