We wtorek (10 kwietnia 2018r.) gościliśmy w naszej szkole dziesięcioosobową grupę nauczycieli z brytyjskiej szkoły średniej Meadowhead School. Nauczyciele odwiedzili II LO w związku z realizowanym w ich placówce projektem pod tytułem „Leadership and inclusion”. W ramach projektu uczestnicy zapoznają się z zagranicznymi systemami edukacji, przyglądają się zarządzaniu szkół, organizacji zajęć lekcyjnych, procesowi nauczania i uczenia się oraz roli uczniów w realizowaniu zadań szkoły.
We wtorek gościliśmy w naszej szkole dziesięcioosobową grupę nauczycieli z brytyjskiej szkoły średniej Meadowhead School. Nauczyciele odwiedzili II LO w związku z realizowanym w ich placówce projektem pod tytułem „Leadership and inclusion”. W ramach projektu uczestnicy zapoznają się z zagranicznymi systemami edukacji, przyglądają się zarządzaniu szkół, organizacji zajęć lekcyjnych, procesowi nauczania i uczenia się oraz roli uczniów w realizowaniu zadań szkoły.
W ramach wizyty, nauczyciele spotkali się z samorządem uczniowskim, gdzie rozmawiali o funkcji samorządu oraz inicjatywach podejmowanych przez uczniów. Zostali również oprowadzeni po budynku szkoły. Uczestniczyli w lekcji języka angielskiego, biologii i chemii.
Oprac. Joanna Węgłowska
Miło mi poinformować, że Jakub Pilimon uczeń klasy I E LO w piątkowym półfinale, który odbył się w Iławie został finalistą "Powszechnego Internetowego Konkursu dla Uczniów Szkół Średnich - Matematyka" organizowanego przez Politechnikę Warszawską. Finał konkursu odbędzie się w sobotę 14.04 w Warszawie.
Jest to bardzo duże osiągnięcie Kuby, tym bardziej, że jest on uczniem klasy pierwszej. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Oprac.Katarzyna Cybulska
W sobotę 17.03. charytatywnym turniejem piłki siatkowej, mieliśmy okazję wspomóc zbiórkę dla ratowania życia Kubusia Barszczewicza, który wymaga operacji serduszka.
Było to możliwe dzięki zaangażowaniu Zosi Szawary, która zainicjowała rozgrywki w naszej szkole oraz nieocenionemu wsparciu Agnieszki Wawro, sędzi i zawodniczki w jednym, Oli Pindral, która zadbała o obsługę fotograficzną imprezy, zaangażowanym w obsługę biura organizacyjnego: Małgosi Łacinie, Hani Kanachowicz, Oli Wróblewskiej, Amelii Gumińskiej i Magdzie Świniarskiej i spontanicznie uczestniczącej w rozgrywkach Natalii Skarbeckiej.
W czasie turnieju w naszej szkole udało nam się zebrać 300 zł, a w Zespole Szkół Mechanicznych 435 zł, które Zosia przekazała na konto Fundacji Siepomaga. Dobra wiadomość- udało się zebrać całą kwotę potrzebną na operację!
Uczniowie ZSO nr 2 w Elblągu z największą liczbą wypożyczeń - marzec 2018r.
W przeciągu ostatnich 3 tygodni, w naszej szkole odbywała się akcja mająca na celu zwiększenie świadomości zarówno u pracowników szkoły jak i uczniów na temat Bezpieczeństwa w Internecie. W jej ramach przeprowadzaliśmy ankietę, test i krótki wywiad. Po przeprowadzeniu ankiety dowiedzieliśmy się, że ankietowani posiadają konta na wielu portalach społecznościowych, jednak rzadko zmieniają do nich hasła dostępu. Społeczność szkolna posiada wiedzę, która umożliwia im korzystanie z sieci w sposób bezpieczny.
Męska część społeczności szkolnej posiada większą świadomość, czym jest Deep Web i Dark Net. Z kolei płeć piękna lepiej poradziła sobie z pytaniem dotyczącym działań, jakie należy podjąć, aby zwiększyć bezpieczeństwo w sieci.
Jednak na tym się nie skończyło, ponieważ po części pisemnej postanowiliśmy przeprowadzić z niektórymi krótkie wywiady. Dowiedzieliśmy się od nich wielu ważnych informacji m.in. istnienia obaw związanych z korzystaniem z Deep Webu.
Z przyjemnością informujemy, że w tym roku nasi uczniowie zdobyli jeszcze więcej tytułów laureatów i finalistów w konkursach przedmiotowych Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty niż w poprzednich latach, choć już wtedy był to dobry wynik. Tegoroczne osiągnięcie liczbowo wygląda następująco: tytuł laureata zdobyło 39 osób a finalisty - 29. Gratulujemy wyników uczniom, nauczycielom i rodzicom.
Podział według przedmiotów:
Przedmiot |
Laureaci |
Finaliści |
język polski |
4 |
6 |
historia | 4 | 7 |
WOS | 4 | - |
matematyka | 7 | 4 |
biologia | 2 | - |
chemia | 3 | - |
fizyka | 7 | 5 |
geografia | 1 | - |
j. niemiecki | - | 1 |
j. angielski | 6 | 6 |
j. francuski | 1 | - |
razem | 39 | 29 |
Oto szczególowa lista:
Uczennice klasy 1 A – Ula Lewandowska, Patrycja Lipska i Nikola Zwierzchowska w ramach projektu opracowały ankietę na temat Bezpiecznego Internetu. Miała ona na celu zorientowanie się, jaka część społeczności szkolnej zna zasady bezpiecznego korzystania z nowoczesnej technologii. Ankieta została rozesłana przez panią profesor Dorotę Wilk na „Librusie” . Można było ją uzupełnić od 15 lutego do 1 marca. Podsumowując społeczność szkolna bardzo dużo spędza czasu w internecie , ale jest świadoma jak bezpiecznie z niego korzystać i zabezpieczyć się przed różnymi wirusami i hakerami. Zdaje sobie sprawę z zagrożeń poznawania innych ludzi poprzez portale społecznościowe, ale ponad połowa osób zawiera takie znajomości. Bardzo mała liczba ludności podaje swój adres zamieszkania oraz hasła na stronach internetowych . Około 40 % ankietowanych orientuje się od kiedy jest Dzień Bezpiecznego Internetu i kiedy wypadł w 2018r. ( 6 lutego ).
Nie każdy wie, że otaczającą nas chemię można wykorzystać w życiu codziennym tak, by zdrowo żyć. Wystarczy zjeść jedną żółtą paprykę, która zawiera witaminy C tyle ile szesnaście cytryn, sałatkę pomidorową z awokado, albo rybę z czosnkiem. Związki chemiczne zawarte w nich nie giną na skutek ich połączenia. Stracić je za to można dodając do pomidora ogórek, do herbaty liściastej cytrynę, a do ryb warzywa kapustne. Chemią natury zafascynowała uczniów ZSO nr 2 podczas wykładu inauguracyjnego dr Marta Orlikowska z Uniwersytetu Gdańskiego. Okazją do tego był organizowany 21 marca 2018r. Festiwal Nauk Ścisłych odczarowujący co roku wagarowiczów i zamieniający uczniów w najlepszych słuchaczy, prelegentów i laborantów.
Uczniowie klasy 1A – Mikołaj Kępka, Natalia Czanecka i Magda Świniarska, współpracując z Patrycją Lipską i Ulą Lewandowską, w ramach projektu z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu postanowili nakręcić krótki filmik. Produkcja nie dotyczyła ściśle zasad zachowania w sieci, ani czyhających tam zagrożeń, ale pokazywała młodego człowieka, którego życie niemal przez cały dzień jest związane z telefonem. Przesłaniem klipu było to, że czasami warto odłożyć komórkę i spędzić czas z innymi ludźmi. Proces nagrywania przyniósł młodym twórcom wiele radości oraz obudził zdolności aktorskie, reżyserskie i montażowe. Efekty można było zobaczyć na długiej przerwie, na korytarzu szkolnym, teraz jest to możliwe pod tym linkiem: https://drive.google.com/file/d/1TJxbj9oKCm36cVP6uuPcFRPkdYlxxMSd/view
Oprac. Magdalena Świniarska 1A