Słyszałeś kiedyś o tak zwanym Teatrze Szekspirowskim i zastanawiało Cię czy warto się do takiego wybrać?

Może nie masz najmniejszego pojęcia o tym miejscu, ale chciałbyś dać szansę swojemu rozwojowi kulturowemu? Oceń sam na podstawie doświadczenia klasy humanistycznej 3a, która odbyła wycieczkę do tego intrygującego miejsca.

Co działo się podczas wyjazdu?

Wybraliśmy się do Teatru Szekspirowskiego w Gdańsku, by posłuchać tam wykładu, w języku angielskim, o ciekawostkach, zarówno historycznych, jak i tych dotyczących samego budynku i jego tajemnic. Wzięliśmy udział w warsztatach teatralnych oraz zwiedziliśmy gdańską starówkę i jej punkty, warte największej uwagi. Wzbudziło to w nas wiele emocji i na pewno nie omieszkalibyśmy pojechać tam po raz drugi.

Kiedy? Co? Z kim? Gdzie?

19 listopada pojechaliśmy na wycieczkę, wraz z nauczycielkami języka angielskiego - Panią Anettą Krupą i Panią Joanną Kruczewską, do Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. Jest to budynek powstały w miejscu, gdzie od początku XVII w. funkcjonowała Szkoła Fechtunku – pierwszy publiczny teatr ówczesnej RP. Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, a warsztaty przyniosły nam wiele śmiechu.

Szczegóły zajęć

Całe zajęcia odbyły się w języku angielskim, co pomogło nam podszkolić nasze dotychczasowe umiejętności. Na początku wysłuchaliśmy wykładu, o teatrze elżbietańskim. Wzbogaciliśmy się o wiedzę na temat jego wyglądu, tego kto do niego uczęszczał oraz jak wyglądała tamtejsza rzeczywistość aktorów oraz widzów. Nie zabrakło również ciekawostek, które wywołały zadziwienie oraz ogromne zaciekawienie. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po budynku teatru. Mieliśmy okazję zobaczyć nowoczesną scenę, wzorowaną na deskach teatru elżbietańskiego. Poszliśmy w wiele, niekiedy ukrytych przez zwykłymi widzami, zakamarków. Odkryliśmy dzięki temu tajemnice związane ze sceną, scenerią, oświetleniem czy dźwiękiem, które towarzyszą każdemu spektaklowi, w tym niesamowitym miejscu. Kolejne były warsztaty teatralne, które wprowadziły odrobinę humoru i beztroski. Tam przedstawialiśmy się w bardzo nietypowy sposób. Mieliśmy okazję sprawdzić się aktorsko, odczytując fragmenty ,,Romea i Julii” oraz układając własne scenki na temat rodziny z niegrzecznymi dziećmi. Ostatnim punktem wyjazdu było zwiedzanie starówki. Zobaczyliśmy m.in. Złotą Bramę, Bazylikę Mariacką, Ratusz i Fontannę Neptuna. Pełni emocji bezpiecznie wróciliśmy autokarem z powrotem pod budynek szkoły, wzbogaceni o nową wiedzę historyczną i ciekawe doświadczenie.

Podziękowania

Dziękujemy Paniom od języka angielskiego za zorganizowanie wycieczki.

Osobiście dziękuję za przeczytanie tego artykułu.


oprac. Ewa Bortnowska 3a